Tjockis?

Har aldrig vart med om dess lika vad folk gillar att kommentera hur stor man är.
Varför skulle det vara okej att kalla mig Tjockis nu bara för att jag är gravid?
Det tycker jag inte alls är roligt och har man redan lite problem med sin vikt och inte alls känner sig bekväm nu när man har gått upp 13kg, så känns det faktiskt.
Som en person sa häromdagen  -Det är den enda gången det är okej att kalla någon tjockis.
Men varför!?
Man kan väl istället säga -Åh, vad härligt, jag ser att barnet växer. Och inte -Är du säker på att det inte är tvillingar??
Fy vad man får höra tråkiga saker....
Så tänk på det, säg istället något fint om personen och dess mage. Mycket roligare att höra!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0